.

Heej!

Heej igen! Nu är äntligen bloggen renoverad! Får tacka Ida Roth för hennes fina insatts! <33 Besök gärna hennes blogg. Finns länk längre ner till höger.

Nu får jag ta nya tag med bloggen, skolan och Knatte! Har nu varit på min första lokala tävling och fick en bra debut! Gick felfri i båda klasserna och fick Clearound rosett. Blev jätte nöjd. Nu står Eriksmåla 16/4 på tur. Min andra lokala.
För en vecka sen red jag för Otto. Det gick jättebra. Vi hoppade ganska låga hinder men övade på rytmen. Fick beröm för min mjukhet i ridningen. Sånt vi aldrig övar på i den andra hoppträningarna med ridskolan. Då är det bara pang bom och driv. Aldrig nått med att stå ganska länge i lättsits efter hindrerna som Otto sa. Min ridlärare säger att vi ska sätta oss snabbt ner för att kunna styra och påverka hästen. Men Knatte blir seg i svängarna när man sätter sig ner och jobbar. Otto sa att jag skulle stå upp en bit och låta honom springa lite och sen mjukt sätta mig ner i sadeln. Fungerade perfekt! =D
Dok dan efter på lördagen var det klubbhoppning. Skulle hoppa Clearound 100 cm och LD. Försökte rida mjukt och följsamt på framridningen. Men Knatte kom alltid för nära hindrerna och då blev hoppet inte så bra. Kan bero på att jag inte vet hur jag ska rida honom mot högre hinder. På hopplektionerna tränar vi nästan alltid bara med 70-80 cm hinder. Vi har bara hoppat som högst 1 m och det var bara två hinder, aldrig en hel bana... Men iallafall inne på banan fick jag fram han bra och han hoppade men kom då dok nära nästan hela tiden. Och vid 4 hindret kom han jättenära och kunde då inte hoppa. Ett stopp. Red vidare och det gick bättre. Men tog en omstart och gick felfri. Men min ridlärare stod nere och skrek hela tiden öka öka! Då blir jag jätte stressad och rider inte det minsta ryttmiskt...
Ska nog prata med min ridlärare om det. Ifall vi kan öva lite på större hinder =) Tror det kommer att bli bra!
LD däremot gick super! Jag vann ^^ Tävlade bara mot 5 andra men bara jag och en tjej till kom felfria Jag vann med tiden 25,9 sek och hon kom tvåa med tiden 31 sek. Väldigt nöjd! =) Min första blågula!

Nu sitter jag bara o latar mig. Ska inte rida idag. Knatte förtjänar att få vila lite extra. Hoppat så mycket på sistone. I går red jag dressyr i hagen. Knatte är svår att få ner i form så vi satte på honom en halsförlängare och gissa, han gick jättefint. Satte bakbenen långt inunder sig och jobbade med ryggen. Jätte bra grej att använda. Det är svårt att få honom gå ner på tyglen, hålla farten och få bakbenen att hänga med. Inte blir det lättare av att han drar upp huvudet så fort man fått ner det.. -.-' Vilken ponny! Värdens sötaste faktiskt ^^ Nä nu ska jag sluta skriva, Slänger in några bilder från när jag var och hoppade uppe på ridskolan, och senaste hopplektionen. Kommenter nu! =) Kram













2011-04-08 @ 18:32:40 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Ida

haha vilken rolig min du gör på den första bilden xD

2011-04-08 @ 19:04:23
URL: http://iddaj.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fina bilder igen, vem är fotograf?

Kram Annika

2011-04-08 @ 19:13:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)
http://publishme.se/1995483/settings/theme/templates/
URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0