.

Jag vet.. jag vet...

Jag vet att jag inte har skrivit nått på länge nu... Har inte hänt nått speciellt. Det är lov och har umgåtts med min familj ^^
Knatte har skött sig fint, har tyvärr blivit några dagars ledighet då jag var på andra aktiviteter, inte haft tid eller nån stanns att rida.

I förrgår var det fint väder. Diana och jag red glatt ut i skogen. Vi skulle ta en längre härlig runda som vi inte hade tagit på länge. Men redan i början var det nån som eldade precis brevid grusvägen. Hästarna vägrade gå förbi så vi fick ta en liten omväg ut på åkern brevid.. hihi.
Hästarna blev ganska uppstirriga och lungnade sig inte så mkt... Efter en ganska lång stund hade hästarna lugnat sig lite så vi tog en härlig galopp på en grusväg mellan två upplogade åkrar. Mellan vägen och åkern till vänster var det en liten stenmur och sedan ett ganska stort dike.
Knatte fick lite fnatt och drog iväg en bit framför Livius.  På höger sida av vägen ligger det en stor höbale med vit plast runt. Knatte blir lite rädd och tittar skeptiskt på den medans jag hör Dianas rop en bit bakom mig. Jag vänder mig om och ser Livius halvt hoppa över stenmuren och diket. Han snubblar på den upplogade åkern. Diana han precis få undan det mesta av sitt ben innan Livius landar på sidan. Livius ställer sig snabbt upp och skrittar vilset iväg till Knatte och mig som stod halv nere på åkern en bit bort.

Puh... Vilken dag! Som tur fick Diana bara en stukning, ett svullet smalben och ett enormt blåmärke på ena armbågen... och Livius klarade sig utan några skador.
Gissa vad rädd jag blev när jag såg Livius ramla... Nästan över min älskade syster... Tur att Livius ställde sig upp så fort och att han förljde sin instinkt att komma tillbaka till flocken ( Knatte ).

I går fotade Diana mig på en åker. Eftersom hon inte kan rida så longerade hon Livius i hagen efter jag hade ridit.
Knatte skötte sig så fint! Han gick ner på tyglen och mjuknade mycket efter en stund. Bilderna laddar jag upp i ett annat inlägg =)

2011-02-27 @ 10:45:55 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: dianaa

<3

2011-02-27 @ 12:15:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)
http://publishme.se/1995483/settings/theme/templates/
URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0