.

Söndag...

Ja.. Nu är helgen snart slut. Ska till ridskolan i morgon med Knatte =) Femte hoppträningen för i år...
Det har inte hänt nått specielt sen senaste gången jag skrev ett inlägg, men lägger en en sammanfattning.

Onsdag
Diana var på ridskolan med Livius. Denna gången var det mer galopparbete. Dom gjorde en bana med framdelsvändningar, volter och olika gångarter. Men dom är 6 stycken i gruppen... Ganska många. Jag som sitter på läktaren får en känsla av att några elever inte får lika mycket hjälp som alla andra. Kanske behöver inte dom eleverna så mycket hjälp eller så hinner inte ridläraren att titta på alla. Det är synd, eftersom alla betalar för att få hjälp och utvecklas. 


Torsdag
Red en runda med Fanny i skogen. Härligt! Det var blött och lite blåsigt. Både Knatte och Fannys ponny Månse fick lite fnatt och drog en bit. Knatte snubblade då ett par gånger i den tunga snön. Då tog jag tag i honom och satte mig tungt ner i sadeln som han började lyssna på mig igen.

Fredag
Kunde inte rida för jag var hos frisören och färgade håret ^^

Lördag
Var inne i Kalmar med en kompis så kunde inte rida. Diana tänkte rida en tur ute i samhället med Knatte, men av någon anledning var Knatte helt crazy! Han började stegra och vända tillbaka. Diana skrittade honom iallafall lite =)
Vet inte ifall det var blåsten som stirrade upp honom. Han har också varit ledig dagen innan... Vet inte vad som for i honom men hästar har sina dagar precis som människor ^^

Ha en trevlig söndag!

2011-02-06 @ 11:36:32 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)
http://publishme.se/1995483/settings/theme/templates/
URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0